Powered By Blogger

Tuesday, December 28, 2010

...CINTA ITU IBADAH...

           
Kami mengisytiharkan perang kepada cinta
Cinta palsu yang direka manusia
Memurahkan makna cinta yang sebenarnya
Cinta palsu ini kami ingin menghapuskannya
Biar cinta yang mahal, berpaut
Pada RABB itu, kekal atas dunia
Agar manusia kembali bercinta
Bercinta dengan sebenar-benarnya 


                                               
 Pada saya cinta itu tidak haram, cinta adalah FITRAH INSAN. Tetapi yang menjadikan cinta itu haram adalah pengendalian insan terhadap cintanya. Bukan masalah cinta sebenarnya. Tetapi masalah bagaimana kita bercinta...
                         
 "Tetapi orang BERIMAN, cintanya dibina untuk mendapatkan keredhaan Allah SWT..Dia bukan mencari redha Allah SWT untuk bercinta...harus diingat itu..."


Koreksi diri : Saya pernah bercinta..namun, saya telah mentransformasikan cinta saya kepada yg lebih Agung..cukuplah seketika ini, di usia muda, saya mahu kejar cinta  Allah, Rasulullah dan ibu bapa...sikit masa lagi, mujahid saya akan datang kepada saya...biarlah 'Dia' sendiri yg menjemput saya dan saya akan setia menjadi sayap kiri kepada perjuangan 'Dia'  kelak agar cinta yg dibina semata-mata utk mencapai redha Allah..aminnn..

Baitul Muslim impianku..=)
                                            
 pesanan utk mujahidku : persiapkanlah dirimu utk memimpin diriku, kerana aku juga sedang mempersiapkan diriku agar aku dan dirimu tegar menjalani bahtera kehidupan menuju Sang Khaliq kita..insyaALLAH..aku sentiasa menantimu...
          

No comments:

Post a Comment