Powered By Blogger

Sunday, December 26, 2010

Bisikan ini untuk DIA

Perjalanan yang panjang telah aku lalui
Sarat dengan tarbiyah dan diri ini turut serta untuk mentarbiyah
Melihat gelagat hamba Allah di sekitarku
Aku merasa takut andai aku tersungkur jua
Inilah rasaku saat melihat mereka
Bercampur baur menguasai hatiku
Aku masih teguh dengan pendirianku
Kita adalah apa yang kita lihat

Jika yang dipandang adalah negatif
Maka aku melihat sudut positif
Iman juga yg membezakan pandangan kita
Kita bukanlah penghukum dan tidak layak untuk itu
Hanya sepotong doa aku kirimkan buat mereka
Mungkin juga kerana penampilanku
Mereka mendekatiku dan mohon simpati
Cukuplah husnu zhon mengirimu
Moga doa kalian diangkat oleh Allah
Agar hamba yg kerdil ini sentiasa thabat di jalan ini

Cukuplah empat hari aku dikurungkan di tempat yg terlalu asing bg diriku
Hati dan iman menangis, doa sentiasa aku panjatkan
Mohon dilindungi dari segala fitnah dan terpedaya dgn bisikannya
Akhirnya air mata tidak dapat dibendung lagi
Gugur satu persatu menjadi tanda pengharapan pada Allah
Telah aku tetapkan agar air mataku ini sebagai penghapus dosa
Bukan lagi air mata seorang hamba yg lemah
Tetapi air mata pengharapan dan penebus dosa di hening malam

Tempat yg asing,terlalu sukar untuk menegakkan kebenaran
Kerna du'at yg diharapkan gugur juga
Terpedaya dgn permainan dan keseronokan
Terpedaya dgn bisikan wanita dan syaitan
Aku menghantar secoret kata-kata pd mereka
Agar menjadi panduan,selebihnya aku pulangkan pd Allah
Kerna Dia jugalah yang berkuasa utk membolak-balikkan hati hambaNYa
Sungguh!!hati sekarang mendambakan balutan kasih sayangMu
Puas aku mencariMU disana agar aku damai bersamaMU
Memujuk hati agar tegar dgn mehnah ini
Aku belajar dan yakin bahwa ini adalah secebis dariMU
Untuk melatih diriku menjadi seorang srikandi islami
Melebarkan sayapku di jalan juang

Terima kasih ya Allah,benar!!
Engkau tidak pernah sesekali meninggalkan daku
Tiap saat aku berharap di bawah pemerhatianMU
Agar langkahku tidak kaku dan tersungkur
Syukur ku panjatkan kerna KAU telah permudahkan segalanya
KAU telah memilih diriku untuk memiliki apa yang aku perlukan
Cukuplah KAU sebagai pengharapanku
Bukan lagi manusia yng bisa mengecewakan
Syukur ya RABBI..............






~bisikan ini setelah ditarbiyah dari DIA.....

No comments:

Post a Comment