Powered By Blogger

Sunday, March 6, 2011

::hati menangis dan kecewa kerana manusia:::

Aku terlalu rindukan syahid,lantas aku mengabaikanmu...kerana aku yakin,aku perlu utamakan haq ALLAH dari hak seorang manusia..aku sudah berusaha utk mendekatimu,memberimu ruang kepadamu utk bercerita segala suka duka dalam kehidupanmu,tetapi bila masa yang aku luangkan,engkau gagal utk memanfaatkannnya...aku kecewa dengan sikapmu!engkau boleh memberi perhatian dan layanan pada orang lain,walhal diriku engkau langsung tidak endahkan...apakah engkau tidak menghargai usahaku utk berbaik denganmu??apakah engkau masih menyimpan rasa yg bersisa dalam hatimu??aku mengerti,kita sama-sama wanita,fitrahnya beremosi...tidak sukar untuk melupakan apa yang pernah terjadi...tetapi,aku sudah terlalu berlembut hati denganmu,tetapi aku pon tidak mengerti,rupa-rupanya dalam kelembutan yang aku curahkan,terdapat ketegasan dalam nada itu..aku benar-benar kecewa dengan tindakanmu...engkau tidak menghargai usahaku...aku pon telah memilih ALLAH utk memujuk hatiku saat ini,bukan sahabat-sahabat seperti kebiasaannya...andai selama ini,aku yang memujuk dirimu,tetapi tidak untuk kali ini...aku juga perlukan masa utk diriku,utk memuhasabah diriku...

Kerana itu,hati aku benar-benar bahagia dengan jalan yang telah aku pilih...aku bahagia dengan berdampingan bersama jemaah...aku bahagia kerana aku telah mewakafkan diriku hanya untuk agama,hanya untuk urusan agama kerana itulah keutamaan buat diriku...bukan bermaksud dirimu aku tidak mengutamakan,tetapi ketahuilah,apabila berlakunya pertembungan antara urusan jihad dengan jemaah dan dirimu,aku telah memilih urusan jihad dan jemaah...kerana memberi manfaat untuk semua dan jangka panjang...rupa-rupanya,memang tepat keputusanku..jika aku memilih dirimu sebagai keutamaanku berbanding urusan agama,keadaan tetap sama..masalah itu akan menyapa kita semula..kerana engkau tidak mengerti!tetapi mengertilah,aku rindu untuk bertemu ALLAH dan Rasulullah dengan apa yang perjuangkan...aku tidak mengharap manusia menilai dan memandang usahaku dlm membawa agama.tetapi aku mengharapkan redha ALLAH dan senyuman dari Rasulullah...

Cukuplah cintaku saat ini,aku hamparkan pada jalan agama...bukan pada seorang pemuda..bukan pada sahabat-sahabat yang tidak mengerti..tetapi aku hamparkan juga cintaku pada sahabat seperjuanganku...
aku ingin benar melamar dirimu untuk sama-sama berjuang denganku,aku telah berusaha,tetapi engkau telah menolak...aku yakin engkau juga mampu berjuanga,tetapi kita berbeza wasilah dan pendekatan...engkau punye kelebihan untuk menulis ayat-ayat manis,maka aku menyarankan padamu untuk membawa Islam dengan caramu itu..aku menyokong dirimu!tetapi,siapa pula yang menyokong diriku??cukuplah..aku sedang memujuk hatiku saat ini dengan menghayati kata-kata ALLAH...dengan janji-janji ALLAH...aku tidak ingin mendengar janji-janji dan pujuk rayumu...andai diberi pilihan dihadapanku,ingin sahaja aku membawa diriku jauh dari suasana ini...jauh dari kegusaran ini...tetapi,aku tidak mampu...biarkan aku sendirian sahabatku...(T_T)

                                               

"Dan janganlah kamu merasa lemah (dalam perjuangan mempertahan dan menegakkan Islam), dan janganlah kamu berdukacita (terhadap apa yang akan menimpa kamu), padahal kamulah orang-orang yang tertinggi (mengatasi musuh dengan mencapai kemenangan) jika kamu orang-orang yang (sungguh-sungguh) beriman."
(Qs 3:139)

1 comment: