Powered By Blogger

Saturday, November 20, 2010

Harapan padaMu subur kembali....

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...
Salam dan selawat diutuskan pada junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w,ahlulbait baginda,sekalian para sahabat baginda...
Sepotong doa buat para mujahid dan mujahidah yang bertebaran di muka bumi Allah ini untuk terus membawa syiar Islam...

                                                              

Ya Allah....terasa hiba di hati hambaMu tika ini...rasa hendak menitiskan air mata tetapi tiada daya untuk menzahirkannya...
Rasa rindu bertamu di hati...rindu untuk berada dalam pelukan kasih sayang Allah dan hati ini juga rindukan Rasulullah s.a.w.....
Mungkin kerna iman senipis kulit bawang,aku tidak mampu menzahirkannya...
Pasti Rasulullah s.a.w sedih melihat seorang umatnya yang terlalu kerdil ini begitu lemah...
Apatah lagi dipandangan Allah...bagaimanlah kedudukan aku disisiNya....

Syukur ku panjatkan kerna Allah telah memilih aku dan sahabat-sahabat yang lain utk menjejakkan kaki ke De' Congkak pada hari Isnin ini..insyaALLAH...
Aku mengaharapkan agar disana menjadi wadah utk aku mencari dan mentarbiyah diri utk menjadi hamba yg lebih bertaqarub kepadaMu Ya Allah...
Syukur jua ku panjatkan kerna Allah masih memberi 'perasaan' ini agar aku terus dan selamanya sedar bahawa aku adalah hambaNya dan khalifah yg diciptakan utk menjalankan tanggungjawabku yakni utk berjihad di jalan ini...
Agar aku sedar, aku tiada masa utk bersenang-lenang,tiada masa utk menopang dagu,tiada masa utk berhibur tetapi masa yg singkat ini adalah thabat di jalan yg sebenarnya,,,
Walau jalan ini sukar, aku memohon padaMu Ya Allah agar Kau sentiasa hadir dan mengiringi kehidupanku...





Berilah aku kemudahan dalam urusan agamaku...
Ya Allah,bantulah aku mengingatiMu, bantulah aku utk sentiasa mensyukuri nikmatMu...
Ya Allah bantulah jua hambaMu ini utk memperbaiki ibadah kepadaMu...
Kau hadirkanlah rasa cinta dan rinduku hanya utk beribadah dan bertemu denganMu dalam setiap sujudku...
Hadirkanlah jua rasa cinta dan rinduku hanya utk bertemu dengan kekasihMu Ya Allah di syurga kelak...
Kau berikanlah kekuatan padaku agar aku jua mampu utk beramal dgn sunnah Rasulullah agar baginda tidak sedih dgn keadaan umatnya pada hari ini...

                                             

Kau ampunkanlah umat Nabi Muhammad agar umatnya ini dapat masuk ke syurga bersama dengan baginda...
Kau berikanlah perlindungan,keselamatan dan kesejahteraan buat saudara-saudara Muslimku di bumi Palestin....
Kau lemahkanlah musuh-musuh agamaMu...
Kau gentarkanlah hati mereka dengan segentar-gentarnya...
Kau longlaikanlah pergerakan mereka...
Kau hancurkanlah mereka...
kerna Kau jualah yang berkuasa atas setiap segala sesuatu...tiada daya hambaMu ini Ya Allah...

Ya Allah..ampunkanlah hambaMu ini kerna terlalu banyak meminta sedangkan hati ini masih lalai dalam mentaati perintahMu...tetapi aku yakin padaMu Ya Allah, Engkau akan memperkenankan doa hambaMu ini...aku yakin jua dengan segala pemberianMu kerna Engkau memberi apa yg hambaMu perlukan...
Aku menyerahkan tali pergantungan kehidupanku sepenuhnya padaMu Ya Allah...
Aku mohon jua agar perasaanku ini selamanya subur agar aku sedar kewujudanku di bumi ini Ya Allah....


        
                                         
                                                 ~  Amin Ya Rabbal 'Alamin  ~
                                               
                                             hati merintih Allah saja yang setia mendengar

1 comment:

  1. Amiin..moga dirimu sentiasa merindui sang Pencipta :)
    salam perjuangan dan selamat bermujahadah :)

    ReplyDelete